februari 2013    
 
To the Heart of Business
Geachte heer, mevrouw,

Het jaar 2013 is al weer een paar weken op weg en gelukkig worden de dagen ook al weer wat langer. Langzaam maar zeker zal de natuur uit haar winterslaap ontwaken en ook wij doen steeds vaker onze ogen echt open en zien vol verwondering een nieuwe realiteit. In een aanhoudende tijd van economische wanorde is een tendens ontstaan waarbij organisaties en ondernemers uit hun balans zijn geraakt. Oude, vertrouwde marktbewerkingmethoden en verdienmodellen werken niet meer en alhoewel we steeds meer gegevens van een consument kunnen verzamelen, is hij meer individualistisch in zijn levensstijl dan ooit. Er is een fundamentele verschuiving aan het plaatsvinden in de wijze waarop er geleefd en gewerkt wordt. Dat heeft ook invloed op de hoe de economie zich zal ontwikkelen. Wij worden wakker in een nieuw tijdperk waar hoogstaande technologische ontwikkelingen elkaar in razendsnel tempo opvolgen. Dit heeft een enorme impact op de wijze waarop wij leven en werken. We stellen onze zienswijzen, normen en waarden bij en passen ons aan op deze digitale en technologische revolutie. Dit noem je ook wel een paradigmashift.
De overgang van het industriële tijdperk naar het technologische tijdperk brengen de nodige uitdagingen met zich mee. Voor organisaties en hun bestuurders kenmerken deze zich grotendeels in drie hoofdgebieden:
1.   Bestuurders zijn zo gepassioneerd (werken en leven vanuit het hart) dat ze de vaardigheden om balans en structuur aan te brengen in het bedrijf, en soms in het privéleven, zijn vergeten of zelfs nooit geleerd hebben. Zij werken zo hard en zoveel uren dat hun gezondheid er onder gaat lijden of ze de verbinding verliezen met hun dierbaren.
Of,
2. Ze zijn zakelijk zó georiënteerd op getallen rondom verkoop en omzet (veelal gebaseerd op oude businessmodellen) , dat ze het contact met hun eigen medewerkers, bestaande klantrelaties en de marktomgeving compleet zijn kwijtgeraakt. Wat ze overigens zelf niet snel zullen zien terwijl de omgeving langzaam maar zeker verdwijnt. Zij blijven halsstarrig vasthouden aan oude patronen en bestaande werk- en zienswijzen en vergeten oprecht te kijken en te luisteren naar wat er op dit moment in dit tijdperk echt gebeurt. Hierdoor spelen zij niet in op de daadwerkelijke behoefte en wordt het ondernemen overleven.
En,
3. Steeds meer mensen worden zich bewust van hun eigen vaardigheden en talenten en beginnen, soms noodgedwongen, een eigen onderneming. Hier kunnen zij zich in alle vrijheid ontplooien en een waardevolle bijdrage leveren met diensten en producten die bij deze tijd passen. Zij hebben geen grenzen in tijd en afstand, deze ondernemers kennen de mogelijkheden van het nieuwe werken. Toch blijkt het moeilijk voor deze groep professionals om alle facetten van het ondernemen goed te benutten en rendabel te worden.
LL’nz Consultancy beweegt zich al 7 jaar actief in deze ‘wereld in verandering’ en bouwt voor ondernemers en organisaties bruggen van het oude vertrouwde zaken doen naar het nieuwe eigentijdse ondernemen.
Passie voor ondernemen
De afgelopen jaren heb ik met veel enthousiasme ruime ervaring opgedaan en positieve resultaten weten te behalen in het individueel coachen en klankborden van directies en synergie weten te halen met managementteams in organisaties. Mijn coaching en consultancy activiteiten zijn voornamelijk gericht geweest op het positief transformeren van de eerste twee groepen bestuurders en organisaties die we hierboven genoemd hebben.
Echter, naast mijn specialiteit in het coachen, geniet ik bovenal ook van het ondernemerschap en weten velen die mij kennen dat mijn creatieve geest al diverse concepten op het nieuwe tijdsbeeld heeft gecreëerd en er enkele ook zijn gelanceerd.
So Happy by LLnz
Coaching Young Professionals!

Zo bevind ik mij al een aardige tijd via het mond-tot-mond circuit in de nichemarkt van jongeren uit ondernemende gezinnen. Ik begeleid waar ik kan jongeren uit heel Nederland om in hun eigen kracht te staan. Dat betreft veelal jongeren met zeer specifieke en veelal onverklaarbare klachten als faalangsten, chronische moeheid, woede aanvallen, eetstoornissen en alles waar je een etiket op plakt zoals ADHD en overige trendy aandoeningen. De PMA coaching methodiek die ik hiervoor inzet werkt snel en effectief en heeft verrassende resultaten! Om deze jonge professionals ook financieel bewust te maken geef ik op het ROC van Twente gastcolleges voor de Stichting LEF! Het is nu tijd om dit in een jasje te gieten zodat er wat meer herkenbaarheid ontstaat en meer ondernemende ouders en jongeren de weg naar mij weten te vinden. SoHappy by LL'nz, Coaching Young Professionals. Nu al te vinden op Facebook.
To the Heart of Business - consultancy voor ZZP'ers.
Ook heb ik enkele jaren geleden een initiatief opgezet met een goede vriend en zakenpartner uit de financiële branche, Adam Young van Dragonfly Planning uit Londen, UK. Dit ontstond als follow up van het Financial Life Planning traject wat we hadden doorlopen en waar we beiden later de grondlegger George Kinder enkele tijd assisteerden om zijn gedachtegoed over te brengen in Nederland en in de UK. Financial Life Planning is een effectieve methode om tot de kern van je eigen passies en wensen te komen en geld daar dienstbaar aan te maken. Het bleek dat onze klanten wel inzicht kregen maar hun ondernemingen niet rendabel transformeerden.

Dat besef en onze eigen ervaringen om wel rendabel te ondernemen in een nieuwe tijd, is de basis geweest voor het ontwikkelen van een intensief consultancy traject genaamd ‘To the Heart of Business’. Aan de hand van vier bouwstenen inspireren en begeleiden wij zelfstandige professionals om zelf de eigen onderneming te transformeren naar een authentiek bedrijf met reëel rendement. Het betreft een zeer interactief traject waarbij u persoonlijk en op maat begeleidt wordt om zakelijk succes te genereren. Vanuit het hart en met een gezonde dosis verstand.

Onze drijfveren hierin zijn dat we zelf hebben ontdekt dat ondernemen vanuit hart alleen rendabel kan zijn als er een gestructureerd business model aan ten grondslag ligt. Werken vanuit het hart zonder je hoofd te gebruiken levert geen winstgevende onderneming op. We hebben ook ervaren dat je bedrijf alleen transformeert als u er zelf mee aan het werk gaat. Een goed boek lezen of een inspirerende presentatie bijwonen is één, maar het geleerde uitvoeren in praktijk is een heel ander verhaal. Actief en continue werken aan de creatie van je eigen bedrijf met werkbare middelen, dat levert meetbaar resultaat. Alleen u zelf kunt het doen. Wij geven inzicht op basis van relevante praktijkervaringen en bieden u tools en handreikingen voor gerichte actie. Ons stappenplan leidt u op eenvoudige wijze door een aantal essentiële fasen in het proces van verandering en vernieuwing.
Onze basisgedachte hierin is dat persoonlijke ontwikkeling bijdraagt tot zakelijk succes.

To the Heart of Business is voornamelijk gericht op de steeds groter wordende groep van zelfstandige professionals die kiezen om een eigen onderneming te starten. Omdat de vraag naar dit concept stijgt, is voor de Nederlandse markt een samenwerking met Lobito sales advice & business support aangegaan. Dat betekent dat u de komende maanden een boost aan energie en extra activiteiten kunt verwachten rondom dit interessante ondernemerstraject. Heeft u nu al interesse? Stuur dan een mail naar info@llnz.nl voor uitgebreide informatie of bezoek geheel gratis en vrijblijvend onze 1,5 uur durende presentatie op donderdag 14 maart as.
Zie agenda: www.llnz.nl/agenda
LL’nz office
Zoals u leest is het jaar 2013 voor mijzelf en mijn organisatie LL’nz vol energie gestart! Er zijn een paar flinke ondernemersstappen gezet en voor mijn eigen gevoel zelfs een nieuwe sprong in het diepe. Per 1 februari jl., heb ik een eigen kantoorunit gehuurd in de Gelderman fabriek in Oldenzaal. Een prachtig monumentaal fabriekscomplex met een heerlijke energie en goede zakelijke faciliteiten en collega ondernemers. Voor een indruk van het complex kijkt u op www.geldermanfabriek.nl en voor de koffie maakt u een afspraak of bezoekt u het Inspiratiecafe op vrijdag 15 maart as. Zie Agenda www.llnz.nl/agenda.
Agenda

Donderdag 14 maart 2013 – Presentatie To the Heart of Business
Samenvattende presentatie waarin het concept en onze werkwijze wordt uitgelegd en onderbouwd met praktijkvoorbeelden en ervaringen. Locatie kantoor Oldenzaal. Duur ca anderhalf uur. De investering in tijd en budget is voor LL’nz. Inschrijven door een mail te sturen naar info@llnz.nl.

Vrijdag 15 maart 2013 – Inspiratiecafé
Thema: de paradigmashift

Een inmiddels veelgebruikte term maar wat zegt het nou precies? Wat is dat een paradigma? En waarom kunnen we niet zonder? Waarom verandert een paradigma? Welk paradigma zitten we nu en hoe kunnen we hier effectief op aansluiten zowel persoonlijk als zakelijk? Wie zijn de paradigma verschuivers en waarom zijn ze zo waardevol voor uw organisatie? Hoe managed u uw bedrijf en uw medewerkers in een nieuw tijdperk? Tipje van de sluier: feit is dat de meeste paradigma verschuivers weggestuurd worden uit een organisatie maar het merendeel van de organisaties achteraf spijt hebben dat een paradigmaverschuiver de organisatie heeft verlaten.
Een inspirerende en informele middag om eens in gesprek te gaan over zaken die er nu echt toe doen! Locatie kantoor Oldenzaal, 14u inloop en voorstelronde, 15u start presentatie, 16 – 18u dialoog, 18.30 – 20.00 u gezamenlijk diner in Restaurant Fifteen van de Gelderman fabriek. Investering € 150,00 excl btw en inclusief diner. Aanmelden door een mail te sturen naar info@llnz.nl.

Donderdag 28 maart 2013 – Workshop ‘ To the Heart of Business’ (2HOB)
Eerste deelworkshop waarbij de vier bouwstenen nader toegelicht worden en deels al worden ingevuld met betrekking tot de eigen onderneming. Er wordt een tijdsplan en coaching traject afgestemd om de Business Blueprint binnen 12 weken klaar te hebben en de eerste opdrachten binnen te hebben. Voor uitgebreide info bezoekt u de presentatie 2HOB of neemt u contact op met Ellen te Brake, www.llnz.nl/contact.

Voor overige data van presentaties en workshops kijkt u op onze agenda. www.llnz.nl/agenda
Het tijdperk waar we ons nu in bewegen is gericht op balans in leven en werken. Dat geldt ook voor uw doelgroep! We werken weer vanuit ons hart en zetten onze talenten in om van betekenis te zijn, voor een ander. Een gezonde dosis verstand leert ons dat alles met alles is verbonden. We worden ons bewust van het feit dat alleen wijzelf verantwoordelijk zijn voor het leven dat we creëren. Iedereen is uniek, samen zijn we een bijzonder geheel. Dat vraagt een nieuwe wijze van ondernemen, met Hart & Vakkracht! Principes als passie, talenten, openheid, echtheid, verbinden en integriteit zijn vanzelfsprekend de basis om uzelf en uw organisatie te ontplooien en waarde voor uw doelgroep te creëren. LL’nz inspireert u graag!

Glimlach & Geniet,

Ellen te Brake

www.llnz.nl