|
|
februari 2013
|
|
To the Heart of Business
|
|
|
|
|
|
Geachte heer, mevrouw,
Het jaar 2013 is al weer een paar weken op weg en gelukkig worden de
dagen ook al weer wat langer. Langzaam maar zeker zal de natuur uit
haar winterslaap ontwaken en ook wij doen steeds vaker onze ogen
echt open en zien vol verwondering een nieuwe realiteit. In een
aanhoudende tijd van economische wanorde is een tendens ontstaan
waarbij organisaties en ondernemers uit hun balans zijn geraakt.
Oude, vertrouwde marktbewerkingmethoden en verdienmodellen werken
niet meer en alhoewel we steeds meer gegevens van een consument
kunnen verzamelen, is hij meer individualistisch in zijn levensstijl
dan ooit. Er is een fundamentele verschuiving aan het plaatsvinden
in de wijze waarop er geleefd en gewerkt wordt. Dat heeft ook
invloed op de hoe de economie zich zal ontwikkelen. Wij worden
wakker in een nieuw tijdperk waar hoogstaande technologische
ontwikkelingen elkaar in razendsnel tempo opvolgen. Dit heeft een
enorme impact op de wijze waarop wij leven en werken. We stellen
onze zienswijzen, normen en waarden bij en passen ons aan op deze
digitale en technologische revolutie. Dit noem je ook wel een
paradigmashift. |
|
De overgang van het industriële tijdperk naar het technologische
tijdperk brengen de nodige uitdagingen met zich mee. Voor
organisaties en hun bestuurders kenmerken deze zich grotendeels in
drie hoofdgebieden: |
1.
|
Bestuurders zijn zo gepassioneerd (werken en leven vanuit
het hart) dat ze de vaardigheden om balans en structuur aan te
brengen in het bedrijf, en soms in het privéleven, zijn vergeten
of zelfs nooit geleerd hebben. Zij werken zo hard en zoveel uren
dat hun gezondheid er onder gaat lijden of ze de verbinding
verliezen met hun dierbaren.
Of, |
2. |
Ze zijn zakelijk zó georiënteerd op getallen rondom verkoop
en omzet (veelal gebaseerd op oude businessmodellen) , dat ze
het contact met hun eigen medewerkers, bestaande klantrelaties
en de marktomgeving compleet zijn kwijtgeraakt. Wat ze overigens
zelf niet snel zullen zien terwijl de omgeving langzaam maar
zeker verdwijnt. Zij blijven halsstarrig vasthouden aan oude
patronen en bestaande werk- en zienswijzen en vergeten oprecht
te kijken en te luisteren naar wat er op dit moment in dit
tijdperk echt gebeurt. Hierdoor spelen zij niet in op de
daadwerkelijke behoefte en wordt het ondernemen overleven.
En, |
3. |
Steeds meer mensen worden zich bewust van hun eigen
vaardigheden en talenten en beginnen, soms noodgedwongen, een
eigen onderneming. Hier kunnen zij zich in alle vrijheid
ontplooien en een waardevolle bijdrage leveren met diensten en
producten die bij deze tijd passen. Zij hebben geen grenzen in
tijd en afstand, deze ondernemers kennen de mogelijkheden van
het nieuwe werken. Toch blijkt het moeilijk voor deze groep
professionals om alle facetten van het ondernemen goed te
benutten en rendabel te worden. |
|
LL’nz Consultancy beweegt zich al 7 jaar actief in deze ‘wereld in
verandering’ en bouwt voor ondernemers en organisaties bruggen van
het oude vertrouwde zaken doen naar het nieuwe eigentijdse
ondernemen. |
|
|
|
|
|
Passie voor ondernemen
De afgelopen jaren heb ik met veel enthousiasme ruime ervaring
opgedaan en positieve resultaten weten te behalen in het individueel
coachen en klankborden van directies en synergie weten te halen met
managementteams in organisaties. Mijn coaching en consultancy
activiteiten zijn voornamelijk gericht geweest op het positief
transformeren van de eerste twee groepen bestuurders en organisaties
die we hierboven genoemd hebben.
Echter, naast mijn specialiteit in het coachen, geniet ik bovenal
ook van het ondernemerschap en weten velen die mij kennen dat mijn
creatieve geest al diverse concepten op het nieuwe tijdsbeeld heeft
gecreëerd en er enkele ook zijn gelanceerd. |
|
So Happy by LLnz
Coaching Young Professionals!
Zo bevind ik mij al een aardige tijd via het mond-tot-mond
circuit in de nichemarkt van jongeren uit ondernemende
gezinnen. Ik begeleid waar ik kan jongeren uit heel Nederland om in
hun eigen kracht te staan. Dat betreft veelal jongeren met zeer
specifieke en veelal onverklaarbare klachten als faalangsten,
chronische moeheid, woede aanvallen, eetstoornissen en alles waar je
een etiket op plakt zoals ADHD en overige trendy aandoeningen. De
PMA coaching methodiek die ik hiervoor inzet werkt snel en effectief
en heeft verrassende resultaten! Om deze jonge professionals ook
financieel bewust te maken geef ik op het ROC van Twente
gastcolleges voor de Stichting LEF! Het is nu tijd om dit in een
jasje te gieten zodat er wat meer herkenbaarheid ontstaat en meer
ondernemende ouders en jongeren de weg naar mij weten te vinden.
SoHappy by LL'nz, Coaching Young Professionals. Nu al te vinden op
Facebook. |
|
|
|
|
|
To the Heart of Business - consultancy voor ZZP'ers.
Ook heb ik enkele jaren geleden een initiatief opgezet met een
goede vriend en zakenpartner uit de financiële branche, Adam Young
van Dragonfly Planning uit Londen, UK. Dit ontstond als follow up
van het Financial Life Planning traject wat we hadden doorlopen en
waar we beiden later de grondlegger George Kinder enkele tijd
assisteerden om zijn gedachtegoed over te brengen in Nederland en
in de UK. Financial Life Planning is een effectieve methode om tot
de kern van je eigen passies en wensen te komen en geld daar
dienstbaar aan te maken. Het bleek dat onze klanten wel inzicht
kregen maar hun ondernemingen niet rendabel transformeerden.
Dat besef en onze eigen ervaringen om wel rendabel te ondernemen in
een nieuwe tijd, is de basis geweest voor het ontwikkelen van een
intensief consultancy traject genaamd ‘To the Heart of Business’.
Aan de hand van vier bouwstenen inspireren en begeleiden wij
zelfstandige professionals om zelf de eigen onderneming te
transformeren naar een authentiek bedrijf met reëel rendement. Het
betreft een zeer interactief traject waarbij u persoonlijk en op
maat begeleidt wordt om zakelijk succes te genereren. Vanuit het
hart en met een gezonde dosis verstand.
Onze drijfveren hierin zijn dat we zelf hebben ontdekt dat
ondernemen vanuit hart alleen rendabel kan zijn als er een
gestructureerd business model aan ten grondslag ligt. Werken vanuit
het hart zonder je hoofd te gebruiken levert geen winstgevende
onderneming op. We hebben ook ervaren dat je bedrijf alleen
transformeert als u er zelf mee aan het werk gaat. Een goed boek
lezen of een inspirerende presentatie bijwonen is één, maar het
geleerde uitvoeren in praktijk is een heel ander verhaal. Actief en
continue werken aan de creatie van je eigen bedrijf met werkbare
middelen, dat levert meetbaar resultaat. Alleen u zelf kunt het
doen. Wij geven inzicht op basis van relevante praktijkervaringen en
bieden u tools en handreikingen voor gerichte actie. Ons stappenplan
leidt u op eenvoudige wijze door een aantal essentiële fasen in het
proces van verandering en vernieuwing.
Onze basisgedachte hierin is dat persoonlijke ontwikkeling bijdraagt tot
zakelijk succes.
To the Heart of Business is voornamelijk gericht op de steeds groter
wordende groep van zelfstandige professionals die kiezen om een
eigen onderneming te starten. Omdat de vraag naar dit concept
stijgt, is voor de Nederlandse markt een samenwerking met Lobito
sales advice & business support aangegaan. Dat betekent dat u de
komende maanden een boost aan energie en extra activiteiten kunt
verwachten rondom dit interessante ondernemerstraject. Heeft u nu al
interesse? Stuur dan een mail naar
info@llnz.nl voor uitgebreide
informatie of bezoek geheel gratis en vrijblijvend onze 1,5 uur
durende presentatie op donderdag 14 maart as.
Zie agenda:
www.llnz.nl/agenda |
|
LL’nz office
Zoals u leest is het jaar 2013 voor mijzelf en mijn organisatie
LL’nz vol energie gestart! Er zijn een paar flinke
ondernemersstappen gezet en voor mijn eigen gevoel zelfs een nieuwe
sprong in het diepe. Per 1 februari jl., heb ik een eigen
kantoorunit gehuurd in de Gelderman fabriek in Oldenzaal. Een
prachtig monumentaal fabriekscomplex met een heerlijke energie en
goede zakelijke faciliteiten en collega ondernemers. Voor een indruk
van het complex kijkt u op
www.geldermanfabriek.nl en voor de koffie
maakt u een afspraak of bezoekt u het Inspiratiecafe op vrijdag 15
maart as. Zie Agenda
www.llnz.nl/agenda. |
|
|
|
|
|
Agenda
Donderdag 14 maart 2013 – Presentatie To the Heart of Business
Samenvattende presentatie waarin het concept en onze werkwijze wordt
uitgelegd en onderbouwd met praktijkvoorbeelden en ervaringen.
Locatie kantoor Oldenzaal. Duur ca anderhalf uur. De investering in
tijd en budget is voor LL’nz. Inschrijven door een mail te sturen
naar
info@llnz.nl.
Vrijdag 15 maart 2013 – Inspiratiecafé
Thema: de paradigmashift
Een inmiddels veelgebruikte term maar wat zegt het nou precies? Wat
is dat een paradigma? En waarom kunnen we niet zonder? Waarom
verandert een paradigma? Welk paradigma zitten we nu en hoe kunnen
we hier effectief op aansluiten zowel persoonlijk als zakelijk? Wie
zijn de paradigma verschuivers en waarom zijn ze zo waardevol voor
uw organisatie? Hoe managed u uw bedrijf en uw medewerkers in een
nieuw tijdperk? Tipje van de sluier: feit is dat de meeste paradigma
verschuivers weggestuurd worden uit een organisatie maar het
merendeel van de organisaties achteraf spijt hebben dat een
paradigmaverschuiver de organisatie heeft verlaten.
Een inspirerende en informele middag om eens in gesprek te gaan over
zaken die er nu echt toe doen! Locatie kantoor Oldenzaal, 14u inloop
en voorstelronde, 15u start presentatie, 16 – 18u dialoog, 18.30 –
20.00 u gezamenlijk diner in Restaurant Fifteen van de Gelderman
fabriek. Investering € 150,00 excl btw en inclusief diner. Aanmelden
door een mail te sturen naar
info@llnz.nl.
Donderdag 28 maart 2013 – Workshop ‘ To the Heart of Business’
(2HOB)
Eerste deelworkshop waarbij de vier bouwstenen nader toegelicht
worden en deels al worden ingevuld met betrekking tot de eigen
onderneming. Er wordt een tijdsplan en coaching traject afgestemd om
de Business Blueprint binnen 12 weken klaar te hebben en de eerste
opdrachten binnen te hebben. Voor uitgebreide info bezoekt u de
presentatie 2HOB of neemt u contact op met Ellen te Brake,
www.llnz.nl/contact.
Voor overige data van presentaties en workshops kijkt u op onze
agenda.
www.llnz.nl/agenda |
|
Het tijdperk waar we ons nu in bewegen is
gericht op balans in leven en werken. Dat geldt ook voor uw
doelgroep! We werken weer vanuit ons hart en zetten onze talenten in
om van betekenis te zijn, voor een ander. Een gezonde dosis verstand
leert ons dat alles met alles is verbonden. We worden ons bewust van
het feit dat alleen wijzelf verantwoordelijk zijn voor het leven dat
we creëren. Iedereen is uniek, samen zijn we een bijzonder geheel.
Dat vraagt een nieuwe wijze van ondernemen, met Hart & Vakkracht!
Principes als passie, talenten, openheid, echtheid, verbinden en
integriteit zijn vanzelfsprekend de basis om uzelf en uw
organisatie te ontplooien en waarde voor uw doelgroep te creëren. LL’nz inspireert u graag!
Glimlach & Geniet,
Ellen te Brake
www.llnz.nl
|
|
|
|
|
|