‘Moeten we kleur bekennen?’
 
Geachte heer/mevrouw,
  
U en ik, en hij en zij. Wij, hebben ieder onze eigen mening, een eigen oordeel, een overtuiging. Oftewel een referentiekader. Het feit dat we zo snel een mening vormen over mensen en dingen, komt doordat we uit informatie putten van ons verleden. Veelal projecteren we oude informatie op een nieuwe situatie. Hierdoor beseffen we niet dat we de echte observatie in het hier en nu over slaan. Ons kader is gekleurd door onze opvoeding, relaties, en (bedrijfs)culturen waar we in ons leven mee te maken krijgen. Dit maakt ons gedrag vaak reactief, gebaseerd op normen en waarden.

Maar wat heeft onze klant daar aan? Hoe bouw je een goede vertrouwensrelatie op als je vol zit met vaste overtuigingen? Stelt u zich voor dat uw klant een andere ‘kleur’ heeft, die vloekt bij uw huidige kleurenkaart, komt het dan ooit tot een order?

In het boek Flow: en de kunst van het zakendoen, nemen de auteurs je mee op een inspirerende en confronterende reis naar binnen om zo inzicht te krijgen in een nieuwe manier van zaken doen. Van doorsnee-verkoper tot topadviseur. De schrijvers maken onderscheid in waarden (iets waar een persoon of groep ‘waarde aan hecht’ en wat veranderlijk is in tijd) en principes. Principes zijn waarheden die niet afhankelijk zijn van cultuur of tijd. Ze waren waar in het verleden, en blijven waar in de toekomst. Ze zijn waar, onafhankelijk van jouw opinie.
Respect, vreugde, openheid, vertrouwen, verbondenheid en integriteit,
zijn slechts enkele voorbeelden hiervan die mij persoonlijk enorm aanspreken en die ik in mijn dagelijkse leven, zowel zakelijk als privé, geďntegreerd heb. Principes zijn gebaseerd op gezond verstand. Gezond verstand betekent dat je weer leert luisteren naar je innerlijke zintuig. Je zesde zintuig, je vermogen om direct te weten.

Zakendoen met als basis zingeving dus.

Zingeving is wereldwijd één van de belangrijkste trends van dit moment. Zingeving gaat over: ‘Wie ben ik daadwerkelijk’, en ‘Wat wil ik daadwerkelijk met mijn leven doen?’ Zingeving en bewustwording staan vandaag de dag centraal in zowel economische, politieke als ook in organisatorische vraagstukken.

En toch durf ik kleur te bekennen!
Want natuurlijk heb ik nog steeds een mening, normen en waarden, net als u. We zijn allemaal uniek en we kleuren ons eigen leven in. De vraag is of de kleur nog bij u past. Wat is uw lievelingskleur?

LL’nz is mijn passie, mijn bedrijf. LL’nz dat ben ik. En daarom is mijn kleur Magenta.
Dat staat voor innerlijke kracht en onvoorwaardelijke liefde. Het is de kleur van pragmatiek en initiatief. Met deze eigenschappen bied ik u graag inspiratie voor al uw vormen van communicatie.

Mijn huisstijl bevat ook een beeldmerk dat zorgvuldig is gekozen. Het lijkt weliswaar op een bloem maar feitelijk vertegenwoordigt het een energieveld.
De ‘vlammen’ staan voor de 5 seizoenen, elementen of ritmes van alles wat zich in dit universum afspeelt. Klimaatverandering bijvoorbeeld, maar ook ieders mensenleven. Alles vindt in een voortdurend veranderende toestand plaats. Het zijn de golven in de zee, onlosmakelijk verbonden met de oceaan.

Elk heeft haar eigen specifieke kleur en karakter. Op mijn internetsite geef ik een korte uitleg van de specifieke eigenschappen van ieder element.

Deze kennis gebruikt LL’nz in al haar workshops, trainingen en teksten. Kleur je klant, dan ken je je klant.

LL’nz helpt u graag, met gezond verstand, om uw bedrijfskleuren weer op te fleuren en te vertalen naar heldere doelstellingen, boeiende boodschappen en sprekende teksten.

LL’nz verwelkomt de volgende nieuwe klanten


Bear Optima Wood B.V.
Al ruim tien jaar heeft dit bedrijf zich als pure dienstverlener gespecialiseerd in het optimaliseren en vingerlassen van hout voor derden. Een professioneel bedrijf met een uiterst modern machinepark, vindt dat het nu tijd is om ook haar internetsite van een up-date te voorzien. LL’nz gaat de uitdaging graag aan! www.bearoptimawood.nl

Thieme GrafiMedia Groep, Deventer
Een constant hoog en voorspelbaar kwaliteitsniveau van het drukwerk. De Thieme GrafiMedia Groep vindt hier haar kracht en werkt vanaf 1 juni geheel volgens de nieuwe processtandaard ISO 12647-2. Op woensdag 13 juni jl. nodigden zij haar relaties uit om hier op een verrassende manier kennis mee te maken. LL’nz verzorgde een inspirerende avond met als thema: kleur in relatie tot ‘lust for live’. Deze avond werd kleur op een andere manier beleefd. www.thieme.nl

Op de agenda

CSI Geesteren, 12 t/m 15 juli a.s.
Internationaal paardensport evenement. Modehuizen Biblos, Kids Avenue en Jo Jansen mannenmode, verzorgen een spectaculaire modeshow gedurende dit evenement. LL’nz mag de regie voeren.

Inspiratie

Boeken
Flow: en de kunst van het zakendoen
Jan Bommerez & Kees van Zijtveld

Kleuren ontcijferd
Dorothye Parker

Magenta
Geert Jan Jansen

Verhuisbericht
Per 1 juli a.s. heeft LL’nz een nieuw adres.
Zie www.llnz.nl. Mail en mobiel blijven hetzelfde.

Glimlach & Geniet,

fotografie: CootjeDesign.
fotografie: Eric Brinkhorst
Wilt u deze nieuwsbrief niet meer ontvangen?
Klik dan hier om u af te melden.