Nieuwsbrief december 2008  
   
Geachte heer/mevrouw,

Zoals u wellicht al weet, mag ik mij graag bewegen in de financiële wereld in verandering. Een branche die momenteel stormachtige tijden doormaakt. De letterlijke donkere dagen aan het einde van dit jaar, staan haast symbool voor de donkere tijd van onze huidige wereld economie waarin angst en wantrouwen lijken te overheersen. Lijken, want als je goed om je heen kijkt, zijn de afgelopen jaren al moedige strijders opgestaan om samen nieuwe wegen in te slaan. Een missie die ik waardeer en waar ik graag van leer. Met diep respect geniet ik van initiatieven in vakbladen als VVP, evenementen als Meet the Masters en van de dappere intermediairs die al werken volgens nieuwe businessmodellen om een oprecht en transparant advies te bieden. Ieder volgt zijn eigen pad en gaat in eigen tempo op weg naar een mooi eindpunt. Een nieuw begin. Vele wegen leiden naar Rome maar een navigatie systeem voor een pad zonder hobbels en valkuilen lijkt nog niet leverbaar.
Het is niet alleen de financiële markt die in noodweer verkeert. Ik durf te stellen dat elk bedrijf, ongeacht de branche waarin het opereert, dat alleen gebaseerd is op winstmaximalisatie zonder te kijken naar de gevolgen die dit voor eigen medewerkers of de samenleving om ons heen heeft, een leerzame tijd zal doormaken. 

We staan met zijn allen voor een bijzondere uitdaging. Nu is de tijd dat er nieuwe wegen worden ingeslagen door leverancier en intermediair. Sterker nog, door leidinggevenden en personen in het algemeen. Door u! Het nieuwe zakenmagazine At Zero richt zich op business-as-it-could-be. Want u én uw medewerkers vormen het hart van uw bedrijf. Samen zet je de koers uit die het bedrijf vaart en ben je zelf verantwoordelijk voor de reis er naar toe. 

Champagne klinken op een goed jaar is pas echt fantastisch als iedere betrokken partij tevreden kan zijn met het beoogde resultaat. 
En hoe doe je dat dan? Stap voor stap. Door eerst het licht in jezelf weer te ontsteken. Vertrouwen en liefde zijn de basis ingrediënten voor elke stap op een nieuwe weg. Begin met vertouwen in jezelf. Gun jezelf ook wat liefde. Of, zoals Loesje het zegt: ‘Waarom hollen. De wereld draait toch om jou.’ Wat is jouw passie, wat zijn jouw dromen, en hoe kun je deze (financieel) verwezenlijken? Wat kun je met jouw passie betekenen, voor een ander? 
Zo makkelijk om te zeggen, soms zo moeilijk om uit te voeren. 

Nieuwe business concepten in de financiële branche hebben ‘cliënts for life’ als doelstelling. Dit betekent dat er ‘advisors for life’ zullen opstaan. Deze ontwikkeling sluit prachtig aan op weg naar het nieuwe paradigma. Daar waar echtheid, eenheid en verbinding elkaar weer vinden. Het is bijzonder om te zien hoe tijdens een bewustwordingsproces iemand zijn kernwaarden, zijn drijfveren, weer vindt. Dat hij weer waardevol wil zijn door dienstbaarheid aan een ander. En hoe schitterend is het als dit besef vervolgens wordt vertaald naar een nieuwe organisatievorm. Een onderneming die is gebaseerd op authenticiteit. Voor mij is dit Zingeven in Zakendoen. Hier geniet ik van.
Zingeving in zaken doen
Inspirerende sessies voor ondernemende mensen in een sterk veranderende wereld.
Tijdens deze lezingen, workshops of dialoogsessie staat authenticiteit en bewustwording centraal. We gaan naar een meer holistische manier van leven en werken. Welke invloed heeft dat op u als persoon? En hoe vindt u dat terug in uw bedrijf? En in onze (wereld) economie? LL’nz werkt hierin samen met aansprekende sprekers die graag hun visie op vernieuwend ondernemerschap met u delen. Neem deel en verras uzelf met een stukje nuchtere bewustwording in de zakenwereld van vandaag en morgen. Wij verzorgen deze sessies ook graag voor uw bedrijf of businessclub. 

Thema’s:
· Van Business-as-usual naar Business-as-it-could-be.
· Authentiek Leiderschap.
· Zakelijk success obv kernwaarden.
· Money & Meaning in Business.
· Hoe (net)werk ik. 
· Spreken in het openbaar. 
· Eenheid door verbinding. 
· Business spiritualiteit. 
Inspiratiecafé
Soms kom je mensen op je pad tegen die je een bijzonder gevoel van vertrouwen geven en waarmee je makkelijk praat over de ‘zin’ van het leven. Je wisselt gedachten en ideeën uit over bijvoorbeeld de veranderende tijdsgeest, authenticiteit, persoonlijke groei en spiritueel ondernemerschap. Je geeft de ander inspiratie en creëert daarmee bijna onbewust een verbinding met elkaar. 

Onder de noemer Inspiratiecafé neemt LL’nz in 2009 het initiatief om met elkaar in dialoog te gaan. Dit is een afgeleide van het Worldcafé wat al enkele jaren wereldwijd bekend staat om op een informele manier met elkaar in gesprek te gaan over dingen die er echt toe doen. 

Data en locaties worden begin januari bekend.
Klik hier alvast voor uitgebreide informatie over doel en inhoud.
Inspiratie

At Zero…businessmagazine voor innoverende managers
At Zero, is het eerste magazine in Nederland gericht op het nieuwe paradigma van zakendoen. De passie van At Zero is om leiders en managers te inspireren zaken te doen met toegevoegde waarde voor alle stakeholders en omgeving. Het is een blad voor leiders die authentiek een boodschap van inspiratie en sociale waarden uitstralen. Kijk op de site www.atzero.nl en laat u inspireren door een vernieuwende kijk op zakendoen! 

Worden wij wakker? Marcel Messing 
Marcel Messing vertelt ons aan de hand van lezingen, boeken en dvd’s over de verborgen krachten achter het wereldtoneel. Voor een heldere kijk op de chaos in onze wereldeconomie verwijs ik je graag naar de artikelen op zijn site. www.wijwordenwakker.org/algemeen/economie

‘Het Nieuws van Twente 2008’. 
In dit fraai vormgegeven foto- en nieuwsjaarboek staan alle bijzondere gebeurtenissen uit de regio Twente vermeld. 
Dit boek met harde kaft is het zesde in de reeks. Samensteller is Willem Pfeiffer uit Borne, journalist van De Twentsche Courant Tubantia. 
Het boek is vanaf nu te koop via de webwinkel van de Twentsche Courant Tubantia www.tctubantia.nl  
Leuk kerst- of eindejaarsgeschenk!


Vrije Omroep
Eindelijk een frisse wind in omroepland. Geen saaie, slechte tv maar interessante programma’s die inspireren en gaan over dingen die er écht toe doen in ons leven. 
De vrije omroep richt zich op een doelgroep die interesse heeft in het nieuwetijdsdenken en die breed geïnteresseerd is in onderwerpen als spiritualiteit, wetenschap, kunst en persoonlijke ontwikkeling. 
Van harte steun ik dit initiatief van de Vrije Omroep en nodig ik jullie uit om een kijkje te nemen op hun website www.vrijeomroep.nl De Vrije Omroep heeft een frisse, heldere kijk op het leven en staat met beide benen op de grond. Zodra we 50.000 leden hebben kunnen we een aanvraag voor zendtijd indienen en van start gaan.
Dus…aarzel niet en word nu voor slechts € 5,72 per jaar lid van deze Vrije Omroep. 
Dit is de laatste nieuwsbrief van LL’nz in 2008. Graag wil ik een ieder bedanken voor het enthousiasme wat ik naar aanleiding van deze brieven mocht ontvangen en de prettige samenwerking die daar dikwijls uit is voortgekomen.

Ik kijk terug op een enerverend en hartverwarmend jaar waarin ik met veel bijzondere mensen en organisaties een stukje heb mee mogen wandelen. 

Ik wens u allen een stralend uiteinde tegemoet en ontmoet u graag binnenkort persoonlijk en anders via deze digitale weg in 2009! 



Glimlach & Geniet,