Nieuwsbrief juni 2008  
   
Geachte heer/mevrouw,

Vakantieliefde
Respectievelijk 55% van ons Nederlanders heeft wel eens een vakantieliefde gehad! Herkenbaar misschien, maar heeft u zich wel eens afgevraagd hoe het komt dat we op vakantie een stuk gemakkelijker contact lijken te leggen dan in ons gehaaste alledaagse leven? Eenmaal ontspannen in het vliegtuig weten we bij de landing vaak wie onze buurman is en wat hij in het dagelijks leven doet. Op de camping of in het hotel is het al niet anders. Nederlanders bevinden zich over de hele wereld en deze is vaak minder groot dan we denken. Ineens blijkt dat we een gezamenlijke kennis hebben en roepen we verrast; ‘Wat is de wereld toch klein!’ 
Toeval? Wat dacht u van de uitgebreide aandacht en interesse die u in uw vakantie medemens toont? U heeft de tijd, u bent ontspannen en u zoekt naar een gemeenschappelijke deler, bijvoorbeeld eenzelfde interesse en voilá… 
Toeval bestaat niet…..oprechte aandacht wel! 
In 6 stappen over de hele wereld.
Stanley Milgram toont in zijn onderzoek in 1967 aan dat onze wereld echt klein is.
Zijn Small World Experiment laat zien dat we slechts 6 stappen nodig hebben om met iedereen in contact te komen die we willen. Dat is pas verbinding! Hoe dat kan?
De wereld is echt klein.
U heeft tijd genomen om uit te zoeken op welke manieren u met elkaar in verband stond. U heeft het geduld gehad om te luisteren.
Omdat u de persoon nog niet kent, staat u open om interesses op verschillende gebieden te onderzoeken.
Probeer het maar eens uit, voor een eigen opdracht of in een gezamenlijke brainstormsessie. Wie of wat heeft u nodig? Zet het einddoel op papier en kijk om je heen hoe u deze persoon zo snel mogelijk kunt benaderen. Ik heb het al vaak toegepast en daarmee inspirerende mensen mogen interviewen voor o.a. At Zero businessmagazine!
Vakantieliefde of liefde van uw leven?
En dan gebeurt het. Na een ontspannen stranddag wandelt u ’s avonds nog even in uw eentje langs het oude haventje. U ziet de vissers druk in de weer om de spullen klaar te maken voor de volgende ochtend. De zon zakt langzaam in de zee en u ademt de zilte lucht in. Opeens overvalt u het gevoel, waar doe ik het eigenlijk allemaal voor? Waarom ga ik mee in de rat race van geld, tijd en materialisme? 
Ben ik wel gelukkig? U gaat er even bij zitten en de gedachten vliegen in snel tempo door uw hoofd. Wat zou ik nou écht graag willen doen met mijn leven? Wie ben ik nog niet geworden, die ik wel had willen zijn? Wat wil ik zeker nog bereiken, en waarom? 

Diep in uw hart weet u de antwoorden. Hier tijdens uw vakantie laait de hartstocht op. Op een onbewaakt moment kruist de liefde van uw leven even weer uw pad. Een onbestemd gevoel van verlangen maakt zich een ogenblik van u meester. In elke cel van uw lichaam voelt u de drang om deze droom ooit nog eens waar te maken. Eenmaal thuis bestaat de kans dat deze weer overschaduwd zal worden door de belemmeringen van het dagelijkse leven. 

Bent u er aan toe om deze hartstocht een kans te geven? Financial Life Planning legt een brug tussen geld en de betekenis van het leven. Hierbij gaan we eerst op zoek naar datgene wat er voor u écht toe doet, en maken we vervolgens uw financiële middelen dienstbaar aan deze levenswensen. Uw eigen hart… is de liefde van uw leven. 
Voor meer informatie kunt u contact opnemen met ondergetekende of kijken op
www.llnz.nl/financiallifeplanning
Agenda
Zingeving in Zakendoen
16 juli 2008 - Zakelijk Succes obv Kernwaarden.

Klik hier voor deelname en meer info.
Financial Life Planning, G. Kinder.
4 en 5 september 2008 - Seven Stages of Money Maturity
Deze 2-daagse workshop is de wereldwijd beroemde inleiding tot de wereld van Financial Life Planning, of wel financiële planning van je diepste levenswensen.
Het doel van de Seven Stages Workshop is om deelnemers in staat te stellen financiële zekerheid en vrijheid te vinden, zonder te letten op hun economische omstandigheden. 
Klik hier voor deelname en meer info.
Inspiratie

Objectief, transparant en rendabel advies
Enorm trots was ik toen de site van Financial Life Support vorige week online ging. 
Dit prachtige bedrijf brengt een adviesmethodiek en tools voor onafhankelijk financieel planners waarmee zij de consument van objectief en transparant advies kunnen voorzien. LL’nz mocht de tekst voor deze site schrijven. www.financiallifesupport.nl

At Zero…businessmagazine voor innoverende managers
Eindelijk! At Zero, is het eerste magazine in Nederland gericht op het nieuwe paradigma van zakendoen. De passie van At Zero is om leiders en managers te inspireren zaken te doen met toegevoegde waarde voor alle stakeholders en omgeving. Het is een blad voor leiders die authentiek een boodschap van inspiratie en sociale waarden uitstralen. Kijk op de site www.atzero.nl en laat u inspireren door een vernieuwende kijk op zakendoen!
LL’nz heeft met veel plezier onderstaande artikelen geschreven:
Passie & pecunia
Interview P. de Blot
Voor de boekenkast van…Myra Koomen.
Heeft u de smaak al te pakken?! 
Nog even en de koffers worden gepakt. Maar eerst is het tijd voor de zomerborrel met collega’s en/of vrienden. De Smaak Van….geeft een creatief en heerlijk tintje aan al uw (zomerse) feesten en voorziet u graag van passend advies. www.desmaakvan.com

‘Hoe harder je werkt, hoe meer inspiratie je nodig hebt. 
Hoe meer inspiratie je hebt, hoe groter je vermogen om dagen hard te werken.’

Prof. Dr. Paul de Chauvigny de Blot.

Met deze wijze uitspraak van prof. Paul de Blot sluit ik graag af en wens ik u allen heerlijke, ontspannen zomerse weken toe waarin u weer volop inspiratie opdoet! 

Glimlach & Geniet,



Van 4 t/m 15 augustus geniet ik van mijn vakantie. 
Mijn glimlach is vastgelegd door Eric Brinkhorst Fotografie.
Overige fotografie van deze nieuwsbrief is verzorgd door Bert Tip.