|
U en ik, en hij en zij. Wij, hebben ieder onze
eigen mening, een eigen oordeel, een overtuiging. Oftewel een
referentiekader. Het feit dat we zo snel een mening vormen over
mensen en dingen, komt doordat we uit informatie putten van ons
verleden. Veelal projecteren we oude informatie op een nieuwe
situatie. Hierdoor beseffen we niet dat we de echte observatie
in het hier en nu over slaan. Ons kader is gekleurd door onze
opvoeding, relaties, en (bedrijfs)culturen waar we in ons leven
mee te maken krijgen. Dit maakt ons gedrag vaak reactief,
gebaseerd op normen en waarden.
Maar wat heeft onze klant daar aan? Hoe bouw je een goede
vertrouwensrelatie op als je vol zit met vaste overtuigingen?
Stelt u zich voor dat uw klant een andere ‘kleur’ heeft, die
vloekt bij uw huidige kleurenkaart, komt het dan ooit tot een
order?
In het boek Flow: en de kunst van het zakendoen, nemen de
auteurs je mee op een inspirerende en confronterende reis naar
binnen om zo inzicht te krijgen in een nieuwe manier van zaken
doen. Van doorsnee-verkoper tot topadviseur. De schrijvers maken
onderscheid in waarden (iets waar een persoon of groep ‘waarde
aan hecht’ en wat veranderlijk is in tijd) en principes.
Principes zijn waarheden die niet afhankelijk zijn van cultuur
of tijd. Ze waren waar in het verleden, en blijven waar in de
toekomst. Ze zijn waar, onafhankelijk van jouw opinie.
Respect, vreugde, openheid, vertrouwen, verbondenheid en
integriteit,
zijn slechts enkele voorbeelden hiervan die mij persoonlijk
enorm aanspreken en die ik in mijn dagelijkse leven, zowel
zakelijk als privé, geïntegreerd heb. Principes zijn gebaseerd
op gezond verstand. Gezond verstand betekent dat je weer leert
luisteren naar je innerlijke zintuig. Je zesde zintuig, je
vermogen om direct te weten.
Zakendoen met als basis zingeving dus.
Zingeving is wereldwijd één van de belangrijkste trends van dit
moment. Zingeving gaat over: ‘Wie ben ik daadwerkelijk’, en ‘Wat
wil ik daadwerkelijk met mijn leven doen?’ Zingeving en
bewustwording staan vandaag de dag centraal in zowel
economische, politieke als ook in organisatorische vraagstukken.
En toch durf ik kleur te bekennen!
Want natuurlijk heb ik nog steeds een mening, normen en
waarden, net als u. We zijn allemaal uniek en we kleuren ons
eigen leven in. De vraag is of de kleur nog bij u past. Wat is
uw lievelingskleur?
LL’nz is mijn passie, mijn bedrijf. LL’nz dat ben ik. En daarom
is mijn kleur Magenta.
Dat staat voor innerlijke kracht en onvoorwaardelijke liefde.
Het is de kleur van pragmatiek en initiatief. Met deze
eigenschappen bied ik u graag inspiratie voor al uw vormen van
communicatie.
Mijn huisstijl bevat ook een beeldmerk dat zorgvuldig is
gekozen. Het lijkt weliswaar op een bloem maar feitelijk
vertegenwoordigt het een energieveld.
De ‘vlammen’ staan voor de 5 seizoenen, elementen of ritmes van
alles wat zich in dit universum afspeelt. Klimaatverandering
bijvoorbeeld, maar ook ieders mensenleven. Alles vindt in een
voortdurend veranderende toestand plaats. Het zijn de golven in
de zee, onlosmakelijk verbonden met de oceaan.
Elk heeft haar eigen specifieke kleur en karakter. Op mijn
internetsite geef ik een korte
uitleg van de specifieke eigenschappen van ieder element.
Deze kennis gebruikt LL’nz in al haar workshops, trainingen en
teksten. Kleur je klant, dan ken je je klant.
LL’nz helpt u graag, met gezond verstand, om uw
bedrijfskleuren weer op te fleuren en te vertalen naar heldere
doelstellingen, boeiende boodschappen en sprekende teksten.
LL’nz verwelkomt de volgende nieuwe klanten
Bear Optima Wood B.V.
Al ruim tien jaar heeft dit bedrijf zich als pure dienstverlener
gespecialiseerd in het optimaliseren en vingerlassen van hout
voor derden. Een professioneel bedrijf met een uiterst modern
machinepark, vindt dat het nu tijd is om ook haar internetsite
van een up-date te voorzien. LL’nz gaat de uitdaging graag aan!
www.bearoptimawood.nl
Thieme GrafiMedia Groep, Deventer
Een constant hoog en voorspelbaar kwaliteitsniveau van het
drukwerk. De Thieme GrafiMedia Groep vindt hier haar kracht en
werkt vanaf 1 juni geheel volgens de nieuwe processtandaard ISO
12647-2. Op woensdag 13 juni jl. nodigden zij haar relaties uit
om hier op een verrassende manier kennis mee te maken. LL’nz
verzorgde een inspirerende avond met als thema: kleur in relatie
tot ‘lust for live’. Deze avond werd kleur op een andere manier
beleefd. www.thieme.nl
Op de agenda
CSI Geesteren, 12 t/m 15 juli a.s.
Internationaal paardensport evenement. Modehuizen Biblos, Kids
Avenue en Jo Jansen mannenmode, verzorgen een spectaculaire
modeshow gedurende dit evenement. LL’nz mag de regie voeren.
Inspiratie
Boeken
Flow: en de kunst van het zakendoen
Jan Bommerez & Kees van Zijtveld
Kleuren ontcijferd
Dorothye Parker
Magenta
Geert Jan Jansen
Verhuisbericht
Per 1 juli a.s. heeft LL’nz een nieuw adres.
Zie www.llnz.nl. Mail en mobiel
blijven hetzelfde.
Glimlach & Geniet,
 |
|
|